F-MAX zažil svoj prvý slovenský test

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA v spolupráci s výhradným zástupcom značky Ford Trucks na Slovensku, spoločnosťou Delta-Truck, uskutočnil prvý slovenský test držiteľa ocenenia International Truck of the Year 2019 – ťahača Ford Trucks F-MAX. F-MAX už má na Slovensku svojich spokojných zákazníkov, teraz sa však predstavil zoči-voči hodnoteniu novinárov, ktorí dobre poznajú prednosti a silné stránky všetkých značiek. Ako obstál F-MAX v ich hodnotení?

Výzor elegána

Dizajnové línie modelu F-MAX netreba zvlášť predstavovať, na trhu je už nejaký čas a preto sú známe. Podstatné je povedať si, že posun oproti predchádzajúcemu modelu je značný. F-MAX je dobre vyzerajúci, moderný ťahač, do ktorého vodič rád nastúpi, konštatuje v teste magazín TRANSPORT a LOGISTIKA. Predné svetlá ťahača F-MAX sú vybavené asistentom osvetlenia pri manévrovaní, denné svietenie používa LED technológiu a súčasťou voliteľnej výbavy sú aj tlmené svetlá s LED technológiou. Do kabíny vedú tri široké nástupné schodíky, ktoré sú osvetlené a majú aerodynamický kryt s vodeodolným tesnením, takže odložené topánky vám nezvlhnú ani sa nezašpinia. Dômyselne je navrhnutý aj predný schodík umožňujúci prístup k čelnému sklu, stačí odklopiť dva plastové kryty a objavíte dva široké schody slúžiace pre pohodlné umývanie.

Kabína na mieru pre vodičov

Pre vodiča cestnej nákladnej dopravy je vnútorné pohodlie obzvlášť dôležité. Trávi tu totiž nielen dlhé hodiny keď šoféruje, kamión je pre neho často domovom na cestách. Preto určite poteší svetlá vnútorná výška 2 160 mm a svetlá šírka 2 277 mm. Vnútorný priestor je skutočne veľkorysý. F-MAX poskytuje veľké množstvo odkladacích priestorov. Horné priamo nad hlavou dopĺňajú skrinky nad posteľou, ktoré sa vyklápajú ako v lietadle a veľký priestor je aj pod lôžkom. Tento je prístupný zvnútra aj zvonku. Horné skrinky majú spolu kapacitu 225 litrov, úložný priestor pod posteľou má 105 litrov a chladnička má objem 38 litrov. Chladničke chýba iba trošku väčšia výška, na výšku do nej nepostavíte 1,5-litrovú fľašu, naopak, s prehľadom sa vám cez vonkajšie dvierka k odkladacím priestorom zmestí celé balenie minerálky alebo iných štandardne balených nápojov.

Moderné pracovisko vodiča

F-MAX má príjemné sedadlo vodiča s operadlom so špeciálnym vrúbkovaním, ktoré funguje ako odvetrávanie. Na pravej strane sedadla je nenápadná, praktická priehradka na mobilný telefón. Keď sa už hovoríme o pohodlí na palube, spomeňme aj posteľ, ktorá má šírku 80 cm a ponúka nastaviteľný sklon. Prístup k nej uľahčuje sklápanie sedadiel pákou na ich boku. Ležiac na posteli má vodič hneď po ruke ovládače pre osvetlenie, ovládanie okien, teploty vo vozidle alebo zamykanie. Volant dovoľuje nastaviť výšku aj sklon, to určite mnohí ocenia. Sedadlo je položené vyššie, takže je z neho dobrý výhľad. Ten dopĺňajú elektricky vyhrievané spätné zrkadlá, ktoré treba tiež pochváliť. Za viditeľnosť z pozície vodiča si F-MAX zaslúži jednotku.

Výborná grafika

Pohľad na prístrojovú dosku vzbudí záujem. Je moderná a dizajnom aj grafikou sa nápadne podobá palubným doskám z osobných a úžitkových vozidiel Ford. Medzi budíkmi otáčkomera a tachmoetra je 8-palcový displej palubného počítača s veľmi peknou a kvalitnou grafikou. Na prvý dojem sa vám môže zdať mätúca, obsahuje množstvo informácií, po úvodnom zoznámení sa s ňou ale zistíte, že opak je pravdou, informácie sú prehľadné a jednoducho sa ovláda. Dôležitá vlastnosť – zobrazenie si viete prispôsobiť podľa seba a všetko dokážete ovládať priamo z volantu.

Pravá strana palubnej dosky s ovládačmi a obrazovkou multimediálneho systému, ktorá je už v základnej výbave dotyková, je natočená smerom na vodiča. Pôsobí to veľmi príjemne. Nechýbajú dve zásuvky na 12V, jedna na 24V a ďalšia 12V zásuvka je vedľa sedadla spolujazdca. Okrem štandardnej výbavy ponúka F-MAX aj dva balíky voliteľnej výbavy – Comfort Plus Pack,  ktorý zahŕňa sedadlá s prémiovým povrchom, multimediálny systém so 7,2-palcovou dotykovou obrazovkou, malú chladničku, nezávislý ohrievač, odstupovy tempomat a elektricky ovládané vyklápanie kabíny. Tzv. Luxury Pack je doplnený o snímače teploty a tlaku pneumatík, hliníkové kolesá, kávovar, LED svetlá, dvojitú opierku ruky na sedadle spolujazdca a medzinápravový spojler.

Pohľad pod kabínu

F-MAX poháňa 12,7-litrový motor Ecotorq s výkonom 500 k v rozmedzí 1 400 až 1 800 otáčok za minútu. Maximálny krútiaci moment 2 500 Nm prichádza zhruba od 1 000 otáčok, až po hranicu 1 400 otáčok za minútu. Vozidlo má E-viskózny ventilátor, ktorý pracuje vo viacerých stupňoch. Turbodúchadlo má variabilnú geometriou lopatiek. Vzduchový kompresor aj vodné čerpadlo pracujú iba vtedy, keď je to potrebné, inak ich vozidlo odpojí, aby šetrilo palivo. Vodič má na výber rôzne režimy jazdy, napríklad režim Eco alebo Power. O radenie sa stará 12-stupňová automatizovaná prevodovka ZF Traxon, ktorá je veľmi presná a plynulá, aj keď podotýkame, že sme jazdili s prázdnou súpravou. Štandardne je F-MAX vybavený motorovou brzdou s výkonom 400 kW, opcia ponúka aj intardér integrovaný v prevodovke, ktorý má brzdnú silu 600 kW.

Trojročná plná garancia a rozšírená servisná sieť

Ford Trucks ponúka na svoje vozidlá trojročnú plnú garanciu, ktorá je súčasťou kúpnej ceny. Toto riešenie je zásadným benefitom pri kúpe nového nákladného vozidla. Značka tiež vybudovala dobrú servisnú sieť. Na Slovensku má 8 servisov, veľmi dobré pokrytie má aj v okolitých krajinách a po podpise zmluvy s TIP Trailer services sa výrazne rozšírila aj servisná sieť smerom na západ Európy. Takto uzavrel svoj test magazín TRANSPORT a LOGISTIKA. Pozitívna skúsenosť motoristických novinárov potvrdzuje, že F-MAX má čo ponúknuť a v silnej konkurencií dokáže obstáť.

  • 1 szavazat2 szavazat3 szavazat4 szavazat5 szavazat (Nincs szavazat) -
    Loading...