Ford Otosan: Technologický vývoj na najvyššej úrovni

Značka Ford Trucks sa na slovenskom trhu udomácnila a rok 2021 bol pre ňu veľmi úspešný. Tesne pred jeho koncom sme sa v Turecku boli pozrieť na to, ako sa vyvíjajú jej úspešné modely a nové technológie.

Publikovaný :

Vývoj a výroba nákladných vozidiel Ford Trucks a úžitkových vozidiel Ford prebieha pod krídlami spoločnosti Ford Otosan, v ktorej majú rovnocenný podiel Ford Motor Company a Koç Holding. Vývoju motorov a vozidiel sa Ford Otosan venuje už od roku 1961. Dnes spoločnosť disponuje jediným dizajnovým štúdiom v Turecku, sama si navrhuje a vyrába motory aj prevodovky, kalibruje softvér či navrhuje externý a interný dizajn úžitkových aj ťažkých nákladných vozidiel Ford. V súčasnosti sa pracuje už aj na autonómnej jazde 4. úrovne.

Tri lokality v Turecku

V Turecku má Ford Otosan hneď tri vývojové centrá. Najväčšie sa nachádza vo štvrti Sancaktepe na okraji Istanbulu a pracuje tu viac ako 1 300 zamestnancov. Ide o najväčšie a najmodernejšie pracovisko svojho druhu v Turecku. V meste Gölcük v provincii Kocaeli sa testujú ľahké a stredne ťažké úžitkové vozidlá a v meste Eskişehir sa nachádza testovacia a schvaľovacia trať.

Prvým nákladným vozidlom z dielne Ford Otosan bol v roku 2002 model Cargo, ktorý sa dočkal svojej novej generácie o päť rokov neskôr, v roku 2007. V roku 2012 začala výroba modelu Global Cargo. V roku 2016 sa začala výroba úplne nového radu nákladných vozidiel Ford Trucks a o dva roky neskôr vstúpil na trh ťahač F-MAX, ktorý získal aj prestížny medzinárodný titul International Truck of the Year.

Najmodernejšia výroba

Ford Otosan sa popri špičkovom vývoji vozidiel a ich hnacieho ústrojenstva zaoberá aj zefektívňovaním a digitalizáciou ich výroby. Vyvinula vlastné riešenie autonómnych vozíkov pre intralogistiku, známych ako AGV a sústavne pracuje aj na eliminácií chýb vo výrobe, operačnej efektivite či prepojenosti a pripojiteľnosti skladov a výrobných hál. Výrobné závody spoločnosti získali viacero ocenení a pripravujú sa na Priemysel 4.0. Jedným z mnohých príkladov zamerania na neustále zlepšovanie je napríklad vlastná mobilná aplikácia FON, ktorá pomáha určovať zdroje nadmerného hluku a tento hluk eliminovať.

Projekty budúcnosti

V súčasnosti pracuje Ford Otosan aj na moderných projektoch budúcnosti, akými sú pripojené vozidlá, autonómne nákladné vozidlá či elektrické vozidlá. Po tureckých diaľniciach už jazdí ťahač F-MAX s technológiou autonómnej jazdy 4. generácie, v ktorého kabíne sedí vodič. Počas týchto testov sa zbiera množstvo dát, ktoré slúžia k vylepšovaniu tejto technológie, ktorá sa bude v budúcnosti vyrábať sériovo. Súčasťou testovania bude aj autonómna preprava tovaru medzi logistickými centrami. Ford Otosan sa pripojil aj k iniciatíve združenia výrobcov automobilov ACEA a do roku 2040 chce byť spoločnosť uhlíkovo neutrálna.

 





Zdieľanie

TRUCK NEWS

Grande Partenza aj s Grande F-MAX

Cyklistickým nadšencom neušiel fakt, že tohtoročné cyklistické preteky Giro d’Italia štartovali v hlavnom meste našich južných susedov – v Budapešti. V Budapešti má svoje sídlo aj spoločnosť Delta-Truck, výhradný zástupca značky Ford Trucks v Maďarsku a na Slovensku, preto pri…

Nenechajte si ujsť naše najlepšie ponuky

Prihláste sa na odber nášho newslettra a budeme vás informovať o našich akciách a novinkách.

Prejdite na prihlásenie na odber